ועידת החדשנות: "לשיתוף הפעולה בינינו אין גבולות"

איתי גדסי No Comments on ועידת החדשנות: "לשיתוף הפעולה בינינו אין גבולות"

בועידת החדשנות שנערכה במשרד החוץ בירושלים, עם ראש הממשלה וסגן הנשיא הסיני, הוצגו חידושי טכנולוגייה ישראלים במגוון תחומים. נתניהו סקר את ההתרחבות היקף ההשקעות הסיני בישראל וקרא לעוד חברות להגיע ולהרחיב את המסחר

הועידה היום צילום: עמוס בן גרשום לע"מ
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא סין וואנג צי'-שאן עמדו בראש המפגש הרביעי של ועדת החדשנות ישראל-סין שנערך היום (רביעי) במשרד החוץ בירושלים.

לפני הוועדה, האישים סיירו בתערוכת החדשנות בה 5 חברות ישראליות הציגו את המצאותיהן בתחומי החקלאות, רפואה, תחבורה חכמה, טכנולוגיות ראייה מתקדמות ובינה מלאכותית.

ראש הממשלה נתניהו וסגן נשיא סין וואנג עמדו בראש המפגש הרביעי של ועדת החדשנות ישראל-סין במסגרת מפגש בין-ממשלתי (G2G) בה לקחו חלק חברי המשלחת הסינית הכוללת שרים וסגני שרים מ-13 משרדי ממשלה סיניים.

במהלך המפגש רה"מ וסגן נשיא סין קיבלו דיווח מהמשרדים השותפים על ההתקדמות בשיתופי הפעולה. בוועדה חתמו על 8 הסכמים משותפים בתחומי המדע והטכנולוגיה, מדעי החיים, חדשנות, בריאות דיגיטלית וחקלאות. כמו כן, נחתמה תכנית הפעולה של ועדת החדשנות 2018-2021.

WhatsApp Image 2018-10-24 at 19.51.24(2)

ועדת החדשנות מתכנסת אחת לשנה לסירוגין בירושלים ובבייג'ינג ומקדמת שיתופי פעולה בין גורמי הממשל משתי המדינות, פרויקטים משותפים המשלבים סקטור פרטי, מחקרים משותפים במדע ותעשייה, הענקת מלגות לימוד לסטודנטים משתי המדינות ועוד.

סגן נשיא סין וואנג הגיע לישראל עם משלחת של שרים וסגני שרים לביקור רשמי בהזמנת ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם והיא צומחת במהירות. ישראל היא בין המדינות המובילות בחדשנות בעולם. היא מעצמה טכנולוגית עולמית. הצמיחה המתמשכת של שתי המדינות והכלכלות שלנו מצריכה שני דברים, שסגן הנשיא דיבר עליהם לפני כשעה. היא מצריכה חדשנות וקנה מידה. השילוב בין השניים מאפשר את ההשפעה והיעילות הגדולות ביותר. השילוב בין הטכנולוגיה הישראלית בחדשנות עם התעשייה, המומחיות, החדשנות והשווקים הסינים הוא רב עוצמה.

WhatsApp Image 2018-10-24 at 19.51.24

אני מאמין שאפשר להפיק יותר מהסחר, ומסחר חופשי, כיוון שסחר חופשי בינינו יאיץ יוזמות משותפות, הכרה במומחיות משותפת על ידי חברות ישראליות ועל ידי שותפות הסחר הסיניות שלהן. זה נבדל אך גם מתווסף ליתרונות ביוזמות משותפות ישירות שאנו מקבלים בברכה, ואני חושב שהן מתרחשות ממילא. לכן, אני מאמין שלשיתוף הפעולה בינינו אין גבולות. הוא מתרחב לתחומי המדע, יזמות, חילופים תרבותיים, מחקר ועוד.

חברות סיניות כבר פותחות מרכזי מו"פ ברחבי ישראל, ומצטרפות למאות חברות בינלאומיות אחרות שבחרו בישראל כמרכז החדשנות שלהם. החברות הסיניות מעורבות גם בעשרות פרויקטים אסטרטגיים של תשתיות בישראל. דנו בזה באריכות בפגישתנו.

יש שותפות טבעית בינינו. אנו רוצים להרחיב אותה לטובת שני העמים שלנו. אנו רוצים להרחיב אותה לטובת כלל האנושות. ואני חושב שההזדמנויות רבות. אני מברך על ההזדמנות לקיום הדיונים האלה עם סגן הנשיא, כפי שאני מברך על ההזדמנות שהייתה לי לקיים את הדיונים האלה בביקורי האחרון לסין עם הנשיא שי ג'ינפינג ואני חושב שעלינו להמשיך את הדיונים האלה כפי שהצעת".

WhatsApp Image 2018-10-24 at 19.51.24(1)



0 תגובות